Tuesday, August 4, 2009

Pigeons

På något vis lyckades jag gå med på att jobba en dag till, trots att detta var min "lugna" vecka, efter förra och nästa vecka som består av sex arbetsdagar. Egentligen vet jag inte varför jag gnäller, jag har en gång i tiden gått i skola fem dagar av sju, sex dagar är bara en mer. Det är väl snarare det faktum att man bara får en enda ledig dag som är irriterande. Skönt att jag ska stå i köket ytterligare en dag dock. Det innebär att istället för att ha en stressig morgon och en seg förmiddag, så har man en hel dag som går på halvfart. Nåja. Imorgon ska jag vara ledig, om de frågar mig så måste jag säga nej. Jag kan inte jobba sju dagar i rad, det är bara omänskligt. Förra inlägget illustrerar förresten hur roligt jag hade det på Ellens tjugoårs-fest. Som det kan gå, ack ack.

1 comment:

  1. Förra inlägget låter mer som en kärleksdikt åt personen ;)

    ReplyDelete