Saturday, August 8, 2009

Jag sviker dig, igen

Lördag eftermiddag, en solig eftermiddag, trots oanständiga och avslöjande kläder är jag varm och svettig. Solen lyser in i rummet, värmer upp både mig och tangentbordet. Jag inbillar mig att om jag håller kvar fingertopparna vid en bokstav tillräckligt länge kanske jag lyckas bränna mig. (Jag provade, men ingenting hände.) Tillbringade ett antal timmar liggandes på en filt vid småbåtshamnen, och tvingade Lisabet att dricka mitt läskiga kaffe. Jag tvivlar starkt på att hon tyckte det var gott, trots att hon sa att hon tyckte det. Det var så skönt att låta timmarna gå utan att göra något viktigt. Att bara prata bort timmarna. Jag köpte Tobbes skiva, Ravens med. Den var oerhört bra. Att lyssna på musik som någon man känner har komposerat känns alltid lite märkligt. Jag vet inte om jag är mer eller mindre kritisk, vilket gör att det är svårt att bestämma sig för om det egentligen är bra. Jag försöker att tänka på låtarna som om det inte alls är en gammal klasskompis som skrivit dem, och jag inbillar mig att jag nästan lyckas. Det är en bra skiva. Framför allt Bombs, den fastnade jag för redan för något år sedan när jag hörde det på en spelning som han hade. Jag tror att även om man inte känner Tobbe så är det en bra skiva.

No comments:

Post a Comment