Monday, September 14, 2009

Anti-rant

Okej, föregående inlägg var så deprimerande att jag nästan kräks. Vad är det för mening med att gnälla? GÖR någonting åt saken istället! Dessutom har jag en mängd saker att vara lycklig över, och jag glömmer ständigt bort dem. Trots att jag råkade ut för en oförutsedd utgift vid namn läkarbesök + antibiotika, har jag fortfarande råd med tvätt, bussbiljetter och ett par billiga skor, alla tre nödvändigheter eftersom att jag knappt har några rena kläder, mina converse är så uppslitna att jag lika gärna kan gå barfota och jag har inte råd med hyra nästa vecka, alltså måste jag snylta lite hos S. (Mat har jag inte riktigt råd med efter dessa prioriteringar men jag köpte nyss bröd så i värsta fall kan jag faktiskt äta det i ett par dagar.)
Om det är fint väder imorgon tänker jag promenera bort till Phoenix Park och så ska jag öva mig på att använda min kamera. Jag köpte en Nikon S220 innan jag åkte hit, men är inte nöjd. Kameran är inte dålig enligt alla, alltså är det jag som är dålig på att fotografera. På något vis hann jag vänja mig vid att med min Olympus behövde jag inte anstränga mig alls - alla kort blev magiskt helt perfekta! Med min Nikon är det tyvärr inte så och därmed får jag väl lägga ner lite effort istället. Det är kanske lika bra, så jag lär mig att fotografera ordentligt med alla sorters kameror.
På onsdag måste jag lämna in mina kläder på tvätt och det är det som avgör huruvida jag kan köpa ett par nya 20 euro-skor. Mina converse är faktiskt helt bedrövliga, de är helt öppna i hälen och jag ser ut som en luffare. Väldigt svårt att få jobbintervjuer i sådant tillstånd. För att inte tala om att mina fötter verkar ha fått en permanent blå färg.
Egentligen skulle jag behöva köpa en hel mängd nya saker, men jag får klara mig i en och en halv vecka till. Det är så fruktansvärt kallt här att jag behöver tjockare tröjor/cardigans, en vinterjacka, paraply, tjockare strumpor och ett par vantar. Jag insåg inte riktigt när jag packade att Dublin går direkt från högsommar till extrem höst, och har inget mellanvarmt höstväder att njuta av därimellan. Det är trist att behöva slösa pengar på sådant tråkigt dock, när här finns så mycket fina kläder att ha på sig när man går ut.... Nåja, steg nummer 1) fixa jobb 2) bli rik 3) köpa kläder! Nu ska jag njuta av yoghurten jag har unnat mig själv. Trevligt med lite omväxlande mat.

No comments:

Post a Comment