Thursday, July 16, 2009

På morgonkvisten

Så fruktansvärt trött.... Jag förstår inte riktigt hur jag ska klara mig ut till Svarte i det här tillståndet? Känner starkt för att ta tåget istället. Bah. Men nej, är man duktig så är man duktig och jag ska om det så blir det sista jag gör ta mig ut dit motionerandes. Så slipper jag vänta på tåget när jag slutar. Och om jag har tur så slutar jag lite tidigare. Vilket jag nyss kom på innebär att jag skulle kunna hinna med två-tåget... Damn. NEJ. Motionera var det! Det känns som orken jag hade de första veckorna har försvunnit till en viss del. Men jag ska fortsätta.
Jag ska laga maten idag. Jag är så fruktansvärt nervös. Att laga mat till fjorton personer är en sak att oroa sig för. Att göra det när tio av personerna är kräsna som bara den är ännu värre. Och det faktum att "på torsdagar vill de ha soppa, om det inte är för varmt. Om det är halv-varmt kan du göra en soppa, så länge den är lätt". Jaha? Vad blir det för väder idag? Lätt sopp-väder? I sure hope so. Annars får jag panikplugga in ett nytt recept på jobbet. Nåja, jag kan ju njuta av att jag slipper vara direkt ansvarig för att några av de boende mår bra. Det är också lite av ett jobbigt ansvar.

No comments:

Post a Comment