Sunday, October 4, 2009

Blue jeans

Två veckors produktträning på mitt jobb är avklarat, och imorgon måste jag få över 80 % på ett prov, annars... Ja, jag vet inte exakt vad som händer annars men det finns en risk att de inte tycker att jag är kapabel nog för att jobba för Teletech. Förhoppningsvis klarar jag det. Jag borde klara det. Det är nog bra om jag för säkerhets skull pluggar lite till ikväll...
Jag älskar helgerna här. Till skillnad från när jag bodde i Sverige så är helgerna faktiskt lite extra festliga, nu när jag jobbar 9-17.30 varje vardag. När fredagen är över så förtjänar jag att vara ledig. Jag får lov att sova länge, gå ut och träffa vänner både fredag och lördag och att bara ligga och mysa med Steve i soffan. Utan att jag känner mig lat! Och jag har ingen söndagsångest. Ja, jag ska jobba imorgon, men det gör faktiskt ingenting. Det är skönt att komma iväg och träffa mina roliga arbetskollegor. (De är faktiskt sjukt roliga, om än lite speciella.)
Det krävs så lite för att göra en glad. En komplimang från en främmande människa, kärleksfulla (och berusade) ord fem på morgonen, choklad med bubblor i, en ny säsong av True Blood, nytvättat hår. De mest banala och ytliga sakerna kan göra mig varm i kroppen.

Blue, blue jeans, I wear them every day
There's no particular reason to change
My thoughts are getting banal, I can't help it
But I won't pull out hair another day

2 comments:

  1. Tack :) Lite nervöst är det, men roligt ska det bli! ^^

    ReplyDelete
  2. Hey you

    How's life?
    Haven't heard from you in some time.
    How's Ireland? How's the whole situation actually?

    ReplyDelete